Helgen ...

2011-08-22 / 15:05:14

Ja nu va de måndag igen, ny vecka nya möjligheter. Sitter på jobbet nu och typ 'halvsover'. Förstår inte hur liiite ja sovit i helgen. Som tur är finns det inte så mycket att göra här idag, så kan sitta o slöa lite nu :)

Min helg har det iaf varit full rulle på.
Fredag: Jobbade till ungefär två. Mådde jätte kasst så hoppade in i bilen och drog mig hemmåt. När ja kom hem blev det att ta en liten powernap så man kände att man lever och när de va bevisat så skjutsade ja runt på folk som hade ärenden överallt. Kvällen slutade hemma med några cider och mys :)

Lördag: Gick upp 8.30 för att börja göra mig lite iordning för att åka till Humletorp med jobbet (+ respektive). Va i stan runt 10.00 och då gick bussen iväg. Halvsov påvägen dit eftersom natten till lördagen va väääldigt lång och ungefär 2-3 timmars sömn. Men ja va iaf på fötter. När vi kom dit fick vi träffa de som hade hand om hela bygget osv. Sen blev det käk. När vi hade vilat klart oss så skulle vi ut i skogen och börja med aktiviteter. Det va allt från att kasta pil, kasta däck, slänga yxa osv. Jätte kul faktiskt. Förrutom att det regnade lite då o då. Efter ca. 5 km så va vi tillbaka där vi började och alla va heelt slut. Vi fick fika och tid på oss att sitta ner en stund. När vi var klara med detta så gick vi iväg för att åka ngn slagt 'kana' och landa i en tunna. Medans alla tjejer stog o tittade på så blev killarna till 5 år igen och sprang upp och ville åka hela tiden :p Tror nog vi hade lika kul som tittade såg riktigt roligt ut när de åkte. (Lägger upp bilder nedan). När de hade lekt färdig va de dags för de två sista lekarna 'Hoppa säck' och 'Köra gräsklippare'. Det värsta med att hoppa säck va att vi skulle va fyra stycken i varje säck och hoppa till mål. Efter lite alkohol i kroppen men bra samspel så vann faktiskt jag o de ja hoppa med ;) riktigt duktiga va vi :D Gräsklipparen däremot va de sjukaste jag någonsin kört. Ist för att ha en ratt så hade den stå 'spakar' som man skulle dra framåt o bakåt och hit o dit plus att vi skulle åka igenom massa koner. Kan säga att det va nog den grenen jag var sämst på!
Men nu till det roligaste på hela dagen. Pappa och chefen gick in i ett garage och kom ut på 2 st segway :D Gissa om hela bunten hade kul :D Roligaste jag gjort på lääänge kan jag lova. Ska nog ta o köpa mig en sån ist för en bil :p Ju lägre tiden tickade och drickat tog slut så va de ju några som drattade omkull, men tror dom hade lika kul för de :p Mat fick avsluta kvällen för oss på Humletorp och sen gick bussen tillbaka till Karlstad igen och taxi från Karlstad till Grums :)
Blev mys hela lördags kvällen och ytterligare en lååång natt. Förstår inte hur ja inte kunde somna. Jag var trött som en gnu men ändå pigg som en mört :p Somnade iaf på morgonen och vaknade vid tio.

Söndag: Låg i sängen en bra stund innan ja orkade gå upp. Sen blev de förflyttning till soffan (A) Efter all vila följde jag med in till stan en sväng. De köpte det de skulle ha oxå åka vi hem igen. När vi varit hemma i kanske en timma så blev det in till stan igen pga ngt psyko. Så fick spendera resten av kvällen där innan vi fick åka hem igen. Sängen va efterlängtad men sista gången jag kollade på klockan va hon 4.00 och jag skulle upp 6.25. Så fick inte sova så länge den natten heller. Just därför som jag halvsover här på jobbet ;)

Ska lägga mig och vila direkt jag kommer hem sen. Har aldrig längtat så mycket efter min säng förrut. Den är vääääldigt efterlängtad!
Här kommer några bilder sen helgen:



/perssonsofie
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!