osynlig sjukdom

2011-10-10 / 08:53:19




Det jag nästan tycker är värst med sjukdomen är att folk inte förstår hur ont det gör.
Folk förstår inte att, bara för att man SER frisk ut så behöver man nödvändigtvis inte vara det.
Kruxet med dessa osynliga sjukdomar är oftast att man hela tiden ska behöva förklara varför man är på ett sätt, får sina utbrott, har svårt för vissa saker, hur länge det kommer pågå. 
Svaret är inte så enkelt som man kanske hade önskat att det vore.
De flesta har tex någon gång brutit ett ben, tex en arm, handled, fot eller ben, man vet hur den smärtan känns och man kan på ett ungefär tänka sig hur det känns om man inte brutit något utan kanske bara stukat någon del i kroppen. Men att försöka få folk att förstå hur ont det gör att må såhär... är inte lätt.

Det är så svårt att förklara för någon inte som har någon aning. Det är en daglig kamp att ha smärta eller illamående på insidan medan du ser bra ut på utsidan. En osynlig sjukdom (Ångest, Bipolär, cystisk fybrosis, depression, diabetes, lupus, fibromyalgi, MS, Artrit, cancer, hjärtsjukdomar, epilepsi , autism, ADHD, RSD etc.)
Döm aldrig vad du inte förstår.



/perssonsofie
Kommentarer!
Sandra Å säger:

Jag förstår nog väldigt mycket tror jag & finns alltid här och det hoppas jag du vet! <3

Kommenterat - 2011-10-12 / 22:11:54
URL - http://www.metrobloggen.se/sssandra
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!